Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

Ρινόκερος και κόκορας - το γράμμα Ρ, ρ

Άσκηση για βελτίωση στη γραφή των γραμμάτων

































Όταν τα παιδιά ξεκινούν να μαθαίνουν να γράφουν τα γράμματα, συχνά δυσκολεύονται στο να τα τοποθετήσουν σωστά σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου. Μια πολύ απλή άσκηση - απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και α' δημοτικού-  που μπορείτε να κάνετε είναι η εξής:

Τα γράμματα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, ανάλογα με τη θέση τους πάνω στη γραμμή του τετραδίου:

0 και 6 -10, αριθμοί και πράξεις (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο)


κλικ στην εικόνα

























Διάλεξε μαθηματικά Α΄Δημοτικού και μετά 0 και 6 -10, αριθμοί και πράξεις

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2015

Οι αριθμοί από το 6 μέχρι το 10 (II) - κεφ 11

Νυχτώνει - το γράμμα Ν, ν


Φύλλο εργασίας (Παύλος Κώτσης)










Οι ποντικοί, η ομελέτα και το ποντικάκι.








ΟΚΤΩ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΟΝΤΙΚΟΙ
 ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΝΗΣΤΙΚΟΙ,
ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΜΕΛΕΤΑ
ΜΕ ΝΤΟΜΑΤΑ, ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΦΕΤΑ.



Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομελέτα που ονειρεύτηκαν




Σκηνοθεσία/Μοντάζ: Γιάννης Κουφονίκος
Παρουσίαση: Στάθης Παγιωτόπουλος
Εκπομπή: Νηστικό Αρκούδι


Ένα όμως ποντικάκι ξύπνησε!

Πού πήγε;



Από την ταινία/κινηματογραφικό έργο:
Η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια (1966

Σκηνή Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Αλίκη Βουγιουκλάκη





και τέλος ένα όμορφο παραμύθι




Ο  «Παραμυθάς» ήταν η πιο δημοφιλής παιδική εκπομπή της τηλεόρασης από το 1978 έως το 1983. Ήρωάς της ήταν ένας παππούς ο οποίος ήξερε να λέει όμορφες ιστορίες που δεν ήταν άλλες από τις περιπέτειες που ζούσε ο ίδιος, κάθε φορά που φορούσε ένα μαγικό γιλέκο. Μ' αυτό μπορούσε να μιλάει με τα ζώα, τα φυτά και τα πράγματα, να γίνεται μεγάλος σαν βουνό ή μικρός σαν καρφίτσα και να... πετάει!



Οι δικές μας σημαίες - Το δικό μας ΟΧΙ





Α2 τάξη, 5ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού.

Σχολικό Έτος: 2015 - 16



Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

Παιχνίδια και ψιλικά



Του Νικόλα Ανδρικόπουλου


κλικ στην εικόνα για να το ακούσεις και να το ξεφυλλίσεις




Ο μικρός Φώτης κρατάει το μελωδικό, ζαχαρωτό, πολύχρωμο μαγαζάκι του κυρ Διονύση και παίζει πόλεμο, ο οποίο όμως δεν είναι μόνο παιχνίδι.

























Εκτενές απόσπασμα από το αντιπολεμικό παραμύθι Παιχνίδια και Ψιλικά σε κείμενο και εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου είναι διαθέσιμο δωρεάν από τον “Μικρό Αναγνώστη”, το site του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για παιδιά. Διαβάζει η ηθοποιός Αλεξάνδρα Αϊδίνη. 





Επανάληψη στα πρώτα έξι κεφάλαια της ενότητας η παρέα (α, τ, π, ε, σ, ς, κ) με βίντεο







Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2015

" Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας"


Θυμάστε τι είπαμε σήμερα για τα δοντάκια; 

Η Λουκία δεν ξεχνά ποτέ!





Μια πολυμεσική ψηφιακή πρόταση του γνωστού παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά " Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας", από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 2ου 4/θεσίου Δημοτικού Σχολείου και του 3ου 1/θεσίου Νηπιαγωγείου Ζευγολατιού Κορινθίας.


Συγγραφέας: Ευγένιος Τριβιζάς




Οι αριθμοί από το 1 - 10 παιχνίδι - κεφ 11


κλικ στην εικόνα



http://users.sch.gr/sjolltak/moodledata/ataksi/mathimatika/bob_1_10_paixnidi/story.html


















Άκουσε τις οδηγίες και παίξε

πηγή


Μαθήματα για τα παιδιά που απουσιάζουν










Ανάγνωση και ορθογραφία - κλικ εδώ
Επαναληπτικό φυλλάδιο Γλώσσας - κλικ εδώ
Αναλυτικά  κλικ στο ημερολόγιο μαθημάτων













Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015

Ο αριθμός 7 (γραφή και τραγούδι) - κεφ. 10

Ο αριθμός 6 (γραφή και τραγούδι) - κεφ. 10

Παίζω με τη λέξη " και "

Σύγκριση μεγεθών - κεφ. 9





κλικ στην εικόνα



πηγή; jele.gr









Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Ο κύριος με το καπέλο - το γράμμα Κ, κ

Φύλλο εργασίας (Παύλος Κώτσης)
Φύλλο εργασίας (ΑΚΙΔΑ)



όλο το άρθρο εδώ







Επαναληπτικό μάθημα (παιχνίδια) - κεφ. 8



κλικ στις εικόνες


http://users.sch.gr/sjolltak/moodledata/ataksi/mathimatika/paixnidi_mnimis_1_10/story.html






































πηγή

Το γράμμα Σ, σ, ς - παιχνίδια



κλικ στις εικόνες


http://www.jele.gr/activity/a/language/glossa007.swf

















Ο Σοφός παρατηρεί τη σελήνη - Σσ


















Ποιος θα πιάσει το καπέλο; - ς


πηγή: jele.gr



Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2015

Επίσκεψη στο Μουσείο Βορρέ - Ζωγραφική με ανακυκλώσιμα υλικά






Επίσκεψη των τμημάτων της Α΄ τάξης στο Μουσείο Βορρέ.
Ξενάγηση και παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος: "Ανακυκλώσιμη Τέχνη".




Παίζω με τη φωνούλα ε και τη λέξη "έχει"

Ο αριθμός 3 και η φωνούλα ε

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015

Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη



Ελάτε, παιδιά, να κάνουμε
σημαία μας την ειρήνη.
Ελάτε, παιδιά, να κλείσουμε
τον πόλεμο στη σπηλιά.


Τα χέρια μας να ενώσουμε
κι υπόσχεση να δώσουμε
πως στη δική μας την καρδιά
ειρήνη θ’ ανθίσει, παιδιά.

Γιώργος Σακελλαρίδης




Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου




28η Οκτωβρίου 1940

























A. Aλεξανδράκης,
Έλληνες στρατιώτες στην Πίνδο,
1940-1941
Oι παππούδες μας που τώρα
έχουν χιόνια στα μαλλιά
πολεμήσανε πριν χρόνια
μες στο κρύο και στα χιόνια
για τιμή, για λευτεριά.
Γ. Bρεττός











Εικόνα

Παιδιά, της Eλλάδος παιδιά,

που σκληρά πολεμάτε, πάνω στα βουνά...







M. Tραϊφόρος, M. Σουγιούλ, Σοφία Βέμπο.


Στα δύσκολα χρόνια που ακολούθησαν την Κατοχή (1941-1944) και τον εμφύλιο πόλεμο (1946-1949) η Ελλάδα προσπαθούσε με κάθε τρόπο να γιατρέψει τις πληγές της και να ορθοποδήσει. Τότε ήταν που εμφανίστηκε στα περίπτερα ένα εβδομαδιαίο έντυπο για παι­διά με τίτλο «Ο Μικρός Ήρως» (ήρως στη γλώσσα της εποχής ήταν ο ήρωας). Πρόκειται για το μακροβιότερο παιδικό περιοδικό, καθώς κυκλοφορούσε από το 1953 έως το 1968, οπότε και διακόπηκε απότομα στο τεύχος 798 από τη λογοκρισία της Χούντας. Έκτοτε ε­πανεκδόθηκε αρκετές φορές.






από το Ποδήλατο








Η σημασία των ορίων στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού



Καθώς τα παιδιά αναπτύσσονται, ένας από τους βασικούς ρόλους των γονιών είναι να βάζουν όρια στα παιδιά, τα οποία τα βοηθούν να νιώθουν ασφαλή και τα καθοδηγούν. Κάποια όρια είναι φυσικά και υπάρχουν ήδη, όπως το πεζοδρόμιο στην άκρη του δρόμου. Άλλα όρια είναι κοινωνικά, π.χ. «Μην χτυπάς την αδερφή σου» κοκ.


Γενικά τα παιδιά χρειάζεται να ξέρουν ποιοι είναι οι κανόνες γι’ αυτά και για τους άλλους. Αν υπάρχουν επαρκή όρια, αυτά παρέχουν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο το παιδί νιώθει ασφάλεια και υποστήριξη.